fbpx
28. Zachowania bierno-agresywne w związku
28. Zachowania bierno-agresywne w związku

Kiedy myślimy o agresywnej osobie, to przed oczami zazwyczaj pojawia się ktoś, kto ze złości jest czerwony na twarzy, para idzie mu z uszu, a jej ton znacznie przewyższa decybele normalnej rozmowy. Niektórzy jednak potrafią krzyczeć po ciuchu i wyrażają złość w bardziej subtelny sposób.

W dzisiejszym odcinku przyjrzymy się zachowaniom bierno-agresywnym i mechanizmom, którym one służą. Wiele osób sięga po nie (świadomie bądź nie) gdy boją się swojej złości i chcą zamaskować uczucie gniewu przed innymi osobami. Jednak w momencie, kiedy takie osoby bojąc się tej swojej złości, nie okazują jej wprost, to nierzadko przerzucają te uczucia na drugą osobę, wysyłając bardzo sprzeczne komunikaty. A stąd już łatwa droga do kumulacji napięcia w relacji…

Z tego podcastu dowiesz się:

  • Jakie mogą być przykłady i odmiany zachowań bierno-agresywnych?
  • W jaki sposób nagromadzone konflikty mogą prowadzić do zachowań bierno-agresywnych?
  • Kiedy niewyrażona złość powoduje obojętność, zaprzeczenie i wycofanie?
  • Na czym polega niespójność w komunikacji werbalnej i jakie ma konsekwencje dla relacji?

Opowiem również o tym jak można reagować na zachowanie kogoś, kto ma tendencje do zachowań bierno-agresywnych tak, by w tej relacji dbać o uczucia obu stron. Pamiętajmy, że zakopana pod dywan i nieprzepracowana emocja prędzej czy później wypłynie na wierzch. Warto więc uczyć się jak radzić sobie z taką formą wyrażania złość, bo to bardzo cenna kompetencja w relacji.

A jeśli chcesz pracować nad złością w relacji – zarówno tą, płynącą od Ciebie, jak i tą, wyrażaną przez partnera, czy otoczenie – zachęcam do skorzystania z mini kursu o złości, o którym więcej przeczytasz tutaj.

Dodatkowo zapraszam Cię na grupę Rozmowy Między Parami na Facebooku, gdzie możesz porozmawiać z innymi parami o różnych sytuacjach związkowych i podzielić się swoimi doświadczeniami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie widoczny dla innych użytkowników. Pola wymagane oznaczone są znakiem *